PROGRAM NAUCZANIA

POZIOM PODSTAWOWY

Przeznaczony jest dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z gitarą. Pierwsze kroki stawiamy przeważnie grając na gitarze klasycznej. Nauka koncentruje się wokół umiejętności gry „akordowej”. Na poziomie podstawowym ograniczamy się jedynie do zagadnień praktycznych – jak najwięcej gramy! Uczymy się na przykładach konkretnych utworów, będących szlagierami gitary klasycznej i akustycznej.

Część I i II


  • Postawa z instrumentem

  • Strojenie gitary

  • Technika gry lewą

  • Akordy E moll, A moll, E dur, A dur

  • Technika gry prawą ręką

  • Bicie 1

  • Ćwiczenie bicia gitarowego

  • Akordy G dur i C dur

  • Bicie 2

  • Technika ścieżki przejścia

  • Bicie 22+

  • Melodia Molowa

  • Melodia Durowa

  • Bob Dylan “Knockin’ On Heaven’s Door”

  • Akord D dur

  • Wilki “Son of The Blue Sky”

  • Jimi Hendrix “Hey Joe”

  • Akord E7

  • Szanta “Keja”

  • Akord D moll

  • The Animals “House of the Rising Sun”

  • Akord F dur

  • Bicie 3

  • Dżem “Whisky”

  • Akordy C9 i G/H

  • Bicia 4 i 4+

  • Gra z metronomem


Część III


  • Perfekt “Kołysanka Dla Nieznajomej”

  • Bicia 5, 5a i 5b

  • Dżem „Wehikuł Czasu”

  • Akord F# moll

  • Bicia 7a i 7b

  • Perfekt “Nie Płacz Ewka”

  • Bicia w rytmie triolowym

  • Technika zapisu tabulaturowego

  • Technika szarpana

  • Szanta “10 w Skali Beauforta”

  • Akordy E7 I H7

  • T – Love “Chłopaki Nie Płaczą”

  • Akordy H moll, H dur i B dur

  • Bicie 8

Część IV


  • Sekcja rytmiczna - “Knocking On Heaven’s Door”

  • Sekcja rytmiczna - “Son of the Blue Sky”

  • Sekcja rytmiczna - “Hey Joe”

  • Sekcja rytmiczna - “Keja”

  • Bicia gitarowe - poradnik

  • Inne akordy

POZIOM ŚREDNIO ZAAWANSOWANY

Przeznaczony jest dla wszystkich tych, którzy mieli już do czynienia z gitarą, jednak czują niedosyt tak wiedzy praktycznej jak i teoretycznej. Pracujemy przede wszystkim na podstawie utworów i solówek największych gitarzystów, omawiając na ich przykładzie najważniejsze elementy gry na gitarze. W przerwach pomiędzy kolejnymi utworami wchodzimy w świat improwizacji gitarowej, poznajemy różne sposoby akompaniamentu oraz omawiamy najważniejsze zagadnienia teoretyczne i harmoniczne.

Etap I:

  • “Come As You Are” Nirvana

  • "Smoke on the Water" Deep Purple

  • “One” (intro) Metallica

  • “Fly Away” Lenny Kravitz

  • „Unforgiven” Metallica (temat)

  • “Fade to Black” Metallica

  • "Unforgiven” Metallica (podkład)

  • "Niepokonani" Perfect

  • “Layla” Eric Clapton (intro)

  • “Stairway to Heaven” Led Zeppelin

Etap II:

  • "Wonderwall" Oasis“

  • "Nothing Else Matters" Metallica

  • “Johnny B. Good” Chuck Berry

  • "Enter Sandman" Metallica

  • “Sweet Child of Mine” Guns and Roses (Slash intro)

  • "Layla" Eric Clapton (solo)

  • “Can’t Stop” Red Hot Chilli Peppers

  • “Tears in Heaven” Eric Clapton

  • "Rood Mood" Stevie Ray Vaughan

  • “Master of Puppets” Metallica

  • “Thunderstruck” AC/DC“

  • "Californication” Red Hot Chilli Peppers (John Frusciante solo)

Etap III:

  • “Under The Bridge” Red Hot Chilli Peppers“

  • Blackbird” The Beatles

  • "Cowboys From Hell" Pantera"

  • “Sweet Child of Mine” Guns and Roses (Slash solo)

  • “I Got a Break Baby” T-Bone Walker (solo)

  • “One” Metallica (Kirk Hammet solo)

  • “Na Luzie” Illusion

  • "Fear of the Dark" Iron Maiden (gitara I)

  • "Fear of the Dark" Iron Maiden (gitara II)

  • “Knockin’ on Heaven’s Door” Guns and Roses (solo)

  • “Crossfire” Stevie Ray Vaughan (solo)

  • “Fade to Black” Metallica (Kirk Hammet solo)

Etap IV:

  • “Little Wing” Jimi Hendrix (intro)

  • “Windy and Warm” Tommy Emmanuel

  • “Money For Nothing” Dire Straits

  • “Farewell Ballad” Zakk Wylde

  • “Red House” Jimi Hendrix (solo)

  • “Welcome Home (Sanitarium)" Metallica (Kirk Hammet solo)

  • “Stairway To Heaven” Led Zeppelin
    (Jimmi Page solo)

  • “Five Long Years” Eric Clapton (solo)

  • “Sweating Bullets” Megadeth (Dave Mustaine solo)

Etap V:

  • "Slide Solo" Warren Haynes

  • “Voodoo Child (slight return)” Jimi Hendrix (wah-wah intro)

  • “Another Brick in the Wall” Pink Floyd (David Gilmour solo)

  • “While My Guitar Gently Weeps” The Beatles (Steve Lukather solo)

  • “So, It’s Like That” Joe Bonamassa (solo)

  • "Don't Know What I'd Do" Matt Schofield (solo)

  • “Train of Consequences” Marty Friedman (solo)

  • “Echo” Joe Satriani (solo)

Teoria:

  • budowa skali C-dur

  • rozłożenie dźwięków na gryfie

  • budowa skali durowej

  • budowa skali molowej

  • granie skal w pozycjach

  • zmiany pozycji skali

  • interwały

  • budowa i nazewnictwo akordów

  • skale: pentatonika molowa, pentatonika durowa, miksolidyjksa, dorycka, frygijska-dominantowa

  • położenie akordów na stopniach skali

  • kadencje akordowe

  • zapis formy utworu

  • rozpoznanie tonacji utworu

  • analiza harmoniczna utworu

  • akord zmniejszony w muzyce rozrywkowej

  • improwizacja

  • akompaniament

POZIOM ZAAWANSOWANY

Przeznaczony jest dla tych, którzy wiążą z muzyką swoje plany edukacyjne, zawodowe lub chcą zgłębić tajniki gitary jazzowej. Znajdziecie tam też wszystko to, co powinien wiedzieć przyszły student wydziału jazzu, muzyki rozrywkowej oraz kandydat na muzyka profesjonalnego.

  • Blues: budowa

  • Jak ćwiczyć skale

  • Alteracja dominanty

  • Skale: alterowana, zmniejszona

  • Czterodźwięki: budowa

  • Położenie czterodźwięków na stopniach skali

  • Improwizacja w oparciu o dźwięki akordowe

  • Kształcenie słuchu

  • Dominanta wtrącona / druga

  • Substytut trytonowy

  • Akord zmniejszony: budowa i zastosowanie

  • Budowa akordu – system „drop 2”

  • Przewroty interwałów

  • Wysokości nutowe

  • Czytanie nut a vista

LEKCJE ONLINE

Nasz kurs gitarowy online nie różni się w kwestii programu oraz metodyki znacząco od naszych lekcji lokalowych.

Tutaj także praca opiera się na grze z przygotowanymi przez nas podkładami, tyle że w przypadku lekcji online uczeń włącza je na swoim komputerze i ćwiczy z nimi pod okiem i zgodnie z poradami nauczyciela Kuźni Gitarzystów po drugiej stronie ekranu.

Do lekcji online będziecie potrzebowali min. dwóch urządzeń:

  • telefonu lub tabletu do przekazywania dźwięku i obrazu

  • komputera lub tabletu do włączania podkładów (nie musi być wyposażony w kamerkę internetową ani mikrofon)

 

Wykuwamy Wasze talenty od 2009 r.