PROGRAM NAUCZANIA
POZIOM PODSTAWOWY
Przeznaczony jest dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z gitarą. Pierwsze kroki stawiamy przeważnie grając na gitarze klasycznej. Nauka koncentruje się wokół umiejętności gry „akordowej”. Na poziomie podstawowym ograniczamy się jedynie do zagadnień praktycznych – jak najwięcej gramy! Uczymy się na przykładach konkretnych utworów, będących szlagierami gitary klasycznej i akustycznej.
Część I i II
Postawa z instrumentem
Strojenie gitary
Technika gry lewą
Akordy E moll, A moll, E dur, A dur
Technika gry prawą ręką
Bicie 1
Ćwiczenie bicia gitarowego
Akordy G dur i C dur
Bicie 2
Technika ścieżki przejścia
Bicie 22+
Melodia Molowa
Melodia Durowa
Bob Dylan “Knockin’ On Heaven’s Door”
Akord D dur
Wilki “Son of The Blue Sky”
Jimi Hendrix “Hey Joe”
Akord E7
Szanta “Keja”
Akord D moll
The Animals “House of the Rising Sun”
Akord F dur
Bicie 3
Dżem “Whisky”
Akordy C9 i G/H
Bicia 4 i 4+
Gra z metronomem
Część III
Perfekt “Kołysanka Dla Nieznajomej”
Bicia 5, 5a i 5b
Dżem „Wehikuł Czasu”
Akord F# moll
Bicia 7a i 7b
Perfekt “Nie Płacz Ewka”
Bicia w rytmie triolowym
Technika zapisu tabulaturowego
Technika szarpana
Szanta “10 w Skali Beauforta”
Akordy E7 I H7
T – Love “Chłopaki Nie Płaczą”
Akordy H moll, H dur i B dur
Bicie 8
Część IV
Sekcja rytmiczna - “Knocking On Heaven’s Door”
Sekcja rytmiczna - “Son of the Blue Sky”
Sekcja rytmiczna - “Hey Joe”
Sekcja rytmiczna - “Keja”
Bicia gitarowe - poradnik
Inne akordy
POZIOM ŚREDNIO ZAAWANSOWANY
Przeznaczony jest dla wszystkich tych, którzy mieli już do czynienia z gitarą, jednak czują niedosyt tak wiedzy praktycznej jak i teoretycznej. Pracujemy przede wszystkim na podstawie utworów i solówek największych gitarzystów, omawiając na ich przykładzie najważniejsze elementy gry na gitarze. W przerwach pomiędzy kolejnymi utworami wchodzimy w świat improwizacji gitarowej, poznajemy różne sposoby akompaniamentu oraz omawiamy najważniejsze zagadnienia teoretyczne i harmoniczne.
Etap I:
“Come As You Are” Nirvana
"Smoke on the Water" Deep Purple
“One” (intro) Metallica
“Fly Away” Lenny Kravitz
„Unforgiven” Metallica (temat)
“Fade to Black” Metallica
"Unforgiven” Metallica (podkład)
"Niepokonani" Perfect
“Layla” Eric Clapton (intro)
“Stairway to Heaven” Led Zeppelin
Etap II:
"Wonderwall" Oasis“
"Nothing Else Matters" Metallica
“Johnny B. Good” Chuck Berry
"Enter Sandman" Metallica
“Sweet Child of Mine” Guns and Roses (Slash intro)
"Layla" Eric Clapton (solo)
“Can’t Stop” Red Hot Chilli Peppers
“Tears in Heaven” Eric Clapton
"Rood Mood" Stevie Ray Vaughan
“Master of Puppets” Metallica
“Thunderstruck” AC/DC“
"Californication” Red Hot Chilli Peppers (John Frusciante solo)
Etap III:
“Under The Bridge” Red Hot Chilli Peppers“
Blackbird” The Beatles
"Cowboys From Hell" Pantera"
“Sweet Child of Mine” Guns and Roses (Slash solo)
“I Got a Break Baby” T-Bone Walker (solo)
“One” Metallica (Kirk Hammet solo)
“Na Luzie” Illusion
"Fear of the Dark" Iron Maiden (gitara I)
"Fear of the Dark" Iron Maiden (gitara II)
“Knockin’ on Heaven’s Door” Guns and Roses (solo)
“Crossfire” Stevie Ray Vaughan (solo)
“Fade to Black” Metallica (Kirk Hammet solo)
Etap IV:
“Little Wing” Jimi Hendrix (intro)
“Windy and Warm” Tommy Emmanuel
“Money For Nothing” Dire Straits
“Farewell Ballad” Zakk Wylde
“Red House” Jimi Hendrix (solo)
“Welcome Home (Sanitarium)" Metallica (Kirk Hammet solo)
“Stairway To Heaven” Led Zeppelin
(Jimmi Page solo)“Five Long Years” Eric Clapton (solo)
“Sweating Bullets” Megadeth (Dave Mustaine solo)
Etap V:
"Slide Solo" Warren Haynes
“Voodoo Child (slight return)” Jimi Hendrix (wah-wah intro)
“Another Brick in the Wall” Pink Floyd (David Gilmour solo)
“While My Guitar Gently Weeps” The Beatles (Steve Lukather solo)
“So, It’s Like That” Joe Bonamassa (solo)
"Don't Know What I'd Do" Matt Schofield (solo)
“Train of Consequences” Marty Friedman (solo)
“Echo” Joe Satriani (solo)
Teoria:
budowa skali C-dur
rozłożenie dźwięków na gryfie
budowa skali durowej
budowa skali molowej
granie skal w pozycjach
zmiany pozycji skali
interwały
budowa i nazewnictwo akordów
skale: pentatonika molowa, pentatonika durowa, miksolidyjksa, dorycka, frygijska-dominantowa
położenie akordów na stopniach skali
kadencje akordowe
zapis formy utworu
rozpoznanie tonacji utworu
analiza harmoniczna utworu
akord zmniejszony w muzyce rozrywkowej
improwizacja
akompaniament
POZIOM ZAAWANSOWANY
Przeznaczony jest dla tych, którzy wiążą z muzyką swoje plany edukacyjne, zawodowe lub chcą zgłębić tajniki gitary jazzowej. Znajdziecie tam też wszystko to, co powinien wiedzieć przyszły student wydziału jazzu, muzyki rozrywkowej oraz kandydat na muzyka profesjonalnego.
Blues: budowa
Jak ćwiczyć skale
Alteracja dominanty
Skale: alterowana, zmniejszona
Czterodźwięki: budowa
Położenie czterodźwięków na stopniach skali
Improwizacja w oparciu o dźwięki akordowe
Kształcenie słuchu
Dominanta wtrącona / druga
Substytut trytonowy
Akord zmniejszony: budowa i zastosowanie
Budowa akordu – system „drop 2”
Przewroty interwałów
Wysokości nutowe
Czytanie nut a vista
LEKCJE ONLINE
Nasz kurs gitarowy online nie różni się w kwestii programu oraz metodyki znacząco od naszych lekcji lokalowych.
Tutaj także praca opiera się na grze z przygotowanymi przez nas podkładami, tyle że w przypadku lekcji online uczeń włącza je na swoim komputerze i ćwiczy z nimi pod okiem i zgodnie z poradami nauczyciela Kuźni Gitarzystów po drugiej stronie ekranu.
Do lekcji online będziecie potrzebowali min. dwóch urządzeń:
telefonu lub tabletu do przekazywania dźwięku i obrazu
komputera lub tabletu do włączania podkładów (nie musi być wyposażony w kamerkę internetową ani mikrofon)